LIEPĀJA VAR – Jūrniecības Muzeja ēku plānot kā ēku ar stāstu par jūru, nevis parastu mantu glabātuvi:
• Jaunās ēkas ārsienu nesošā konstrukcija – eksponētu dzelzsbetona kolonu rāmju ritmiska sistēma vizuāli atgādina kuģa karkasa konstrukciju, ko uzsvērtāku padara plašais stiklojums starp rāmjiem galvenajā fasādē,
• Muzeja ekspozīciju telpas izkārtotas trijos stāvos, atvērtas pret ātriju, ar skatu uz kanālu, ar uzsvērto, neregulāro telpu sakārtojumu, atgādinot kuģa kajīšu izkārtojuma sistēmu,
• Lai būtu iespējams dažādās ekspozīcijas telpās radīt atšķirīgu noskaņojumu, paredzēti atklāto sienu noslēdzoši aizkari.
• Līdzīgi kā lielajos kuģos arī Muzejā paredzēti trīs klāji – tranzītzonas muzeja apmeklētājiem, izvietotas starp ekspozīcijas telpām un ātriju, tās veido atklātas galerijas pa kurām pārvietojoties apmeklētāji var nokļūt visās ekspozīciju telpās,
• Līdzīgi kā no kuģa klājiem, apmeklētājiem no Muzeja klājiem pavērsies skats uz ūdeni.
• Siena starp ātriju un ekspozīciju telpām plānota kā nesošs dzelzsbetona rāmis, uz kura balstās pārsegumi un jumta kores konstrukcija
• Līdzīgi kā kuģos zem iegrimes līnijas tiek izvietots balasts un nepieciešamā krava, Jaunās ēkas pagrabstāvā plānots izvietot Muzeja krājumu glabātuvi.
LIEPĀJA VAR – rekonstruēt esošo ēku Vecajā ostmalā Nr.56, jo tā pieder pie nedaudzajām Tirdzniecības kanāla krastmalā vēl esošajām pirmskara liecībām un tās saglabāšana ir īpaši svarīga,
• Saglabājot vizuālo tēlu – jumta augstumu, proporcijas, ailu izvietojumu,
• Maksimāli saglabājot oriģinālās ķieģeļu ārsienas,
• Esošā pagraba vietā no jauna izbūvēt puspagraba telpas pa visu ēkas perimetru, vienlaicīgi no jauna izveidojot ēkas pamatus,
• Izveidot perimetrālu galeriju esošās 1.stāva grīdas līmenī.
LIEPĀJA VAR – esošās ēkas Vecajā ostmalā Nr.55 vietā izbūvēt jaunu 3stāvīgu muzeja ēku ar pagrabstāvu, diviem kāpņu blokiem ēkas galos,liftu un ātriju ar skatu pret kanālu ,
LIEPĀJA VAR – abas ēkas savienot ar vizuāli caurredzamu pāreju, kas
• Jauno ēku un Veco ēku apvieno vienotā Muzejā,
• ļauj nokļūt rekonstruētās ēkas abos līmeņos,
• savienojošās pārejas pazemes daļā atrodas tehniskās telpas inženierkomunikāciju ievadiem, kas apkalpo abas ēkas,
• ļauj nepieciešamības gadījumā – konference vai lielākas svinības – Veco ēku ar lielo zāli un kafejnīcu nodalīt no Muzeja un izmantot atsevišķi.
LIEPĀJA VAR – izveidot Muzeja gājēju cilpu – ar atšķirīgu ieseguma materiālu (sarkans klinkera ķieģelis) iesegtu gājēju ceļu, kas
• Gājēju ieved Muzejā,
• izved caur abām Muzeja ēkām, ļaujot sajust apskatāmo krājumu daudzveidību,
• dod iespēju uzkavēties Muzeja kafejnīcā,
• apmet loku ap vēsturisko Poleri, tādā veidā piešķirot tam pienācīgu lomu Muzeja apskates procesā,
• Gājēju atpakaļ ved jau pa krastmalu, radot iespēju uz Muzeja ēkām paskatīties no malas,
• Piedāvā izvēlēties kādu no Muzeja Priekšlaukuma atpūtas zonām relaksācijai un pēc tam ar jaunu sparu doties apmeklēt jau visu Muzeja ekspozīciju.
LIEPĀJA VAR – abas muzeja ēkas un Poleri „uzvērt” uz Muzeja gājēju cilpas, radot iespēju:
• 1.stāva līmenī publiski pieejamās ekspozīcijas apskatīt ‘garāmejot’, bez biļetes un gida, turpinot gājienu pa promenādi, bet caur iekštelpu,
• Muzeja apskates procesā apmest loku ap vēsturisko Poleri, tādā veidā piešķirot tam pienākošos lomu.
LIEPĀJA VAR – piedāvāt 3 atšķirīgus Muzeja apskates scenārijus:
• 1.scenārijs piedāvā - 1.stāva līmenī publiski pieejamās ekspozīcijas apskatīt ‘garāmejot’, bez biļetes un gida, turpinot gājienu pa promenādi, bet caur iekštelpu, ļaujot sajust apskatāmo krājumu daudzveidību,
• 2.scenārijs piedāvā – apskatīt visas svarīgākās Muzeja ekspozīcijas, kas izvietotas Jaunās ēkas 2.un 3.stāvā, kā arī ekspozīciju Vecās ēkas lielajā zālē,
• Pēc Muzeja apskates atpūsties Muzeja kafejnīcā, kas loģiski noslēdz gājienu caur Muzeju.
LIEPĀJA VAR – izveidot Muzejam tādu publisku ārtelpas zonu, kas piedāvātu ērtu un pārdomātu atpūtas teritoriju, radot cilvēku pieplūdumu un dodot iespēju tiem tur patīkami uzturēties. Šo teritoriju veido:
• Vecā Ostmala un promenāde gar kanālu kā esoša vērtība,
• Virzošā Muzeja cilpa, caur zaļo teritoriju uz ieeju,
• Bruģēti priekšlaukumi Muzeja abos galos – ērta grupu pulcēšanās vieta,
• Daudzgadīgo graudzāļu un smilgu josla gar ēkas stikloto fasādi pastiprina sajūtu par jūras tuvumu,
• Bruģēts priekšlaukums ar masīviem koka soliem horizontālā plaknē atkārto Muzeja ‘ribu’ ritmu un apvienojumā ar zemiem apgaismes ķermeņiem un smilgu stādījumiem rada patīkamu atmosfēru, vizuāli sadalot laukumu mazākās daļās,
• Koka terases josla savieno Muzeja sānu ieeju ar krastmalā pietauvoto kuģi „Namejs” uz kura atradīsies neliela ekspozīcija,
• Muzeja kafejnīcas āra terase, kas ir atbīdīta no Vecās ēkas, lai netiktu noēnota,
• Āra terase ar krastmalu savienota ar koka ieseguma joslu, ārtelpas zonu pie Muzeja kafejnīcas risinot kā iespējamo pasākumu zonu, iesaistot ar kuģi atbraukušos māksliniekus vai , piemēram, „greenpeace” aktīvistus,
• Starp bruģēto laukumu un kafejnīcas terasi paredzēta jūrmalas smilšu zona ar speciālos stabos iekārtiem šūpuļtīkliem muzeja apmeklētāju un garāmgājēju atpūtai un labsajūtai. Jūrniecības Muzeja kontekstā šūpuļtīkli asociēsies ar izkārtiem zvejnieku tīkliem.
LIEPĀJA VAR – promenādei paredzēt analoģisku platumu kā jau izbūvētajā daļā, tādā veidā iegūstot papildus teritoriju labiekārtota laukuma izveidei starp Muzeju un promenādi.
LIEPĀJA VAR – Jauno ēku plānot ar tradicionālu divslīpu jumtu, nodrošinot kompleksa sajūtu ar Veco ēku un krastmalas apbūvi kopumā.
LIEPĀJA VAR – paredzēt piegādes ieejas un darbinieku ieejas no Muzeja aizmugures fasādes.
LIEPĀJA VAR – Jaunajai Muzeja ēkai galvenajā fasādē paredzēt stiklojumu alumīnija rāmjos starp nesošajām ‘ribām’, beicētu koka dēļu apšuvumu starp nesošajām ‘ribām’ aizmugures fasādei, rheinzink lokšņu segumu jumtam un ‘ribu’ apšuvumam.
- Vecajai Muzeja ēkai paredzēt atjaunotu ķieģeļu mūri sienām un rheinzink lokšņu segumu jumtam.
LIEPĀJA VAR – nepieciešamās autostāvvietas un novietnes 2 apmeklētāju autobusiem izvietot blakus gruntsgabalā aiz aizmugures fasādes.
BASEMENT
1ST FLOOR
2ND FLOOR
SECTION
NEW BUILDING
|